Dział zakupów

obraz praca dział zakupów

Dział zakupów odpowiedzialny jest za negocjowanie warunków cenowych dostarczanych komponentów, a także za kontakt z przedstawicielami firm dostawców. Do głównych zadań tego działu należy również przygotowywanie zamówień na podstawie wytycznych oraz dbanie o terminowość dostaw.

 

Wymagania do podjęcia pracy w dziale zakupów obejmują:

  • Wykształcenie wyższe (mile widziane kierunki ekonomia, logistyka);
  • 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku;
  • Umiejętność posługiwania się pakietem Ms Office;
  • Umiejętność prowadzenia negocjacji;
  • Wiedza z zakresu procedur i wskaźników zakupowych;
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole;
  • Umiejętność pracy pod presją czasu;

 

Zakres obowiązków w dziale zakupów to:

  • Realizowanie procesu zakupowego materiałów produkcyjnych;
  • Optymalizacja zaplecza dostawców, monitorowanie rynku potencjalnych dostawców i czynników kosztowych, mogących wpływać na realizację celów zawartych w działowym i zakładowym budżecie
  • Przeprowadzanie negocjacji z dostawcami i utrzymywanie stałego kontaktu z dostawcami;
  • Definiowanie i wdrażanie oszczędności,
  • Poszukiwanie i wdrażanie alternatywnych źródeł dostaw;
  • Kontrola terminowości i realizacji zamówień;
  • Współpraca z pozostałymi działami (montaż, magazyn, produkcja) w zakresie realizacji celów firmy